maandag 16 juli 2012

Zijden draad.

Heel de wereld met haar bergen,
met haar mokerslag en dwergen,
haar paleizen en archieven,
dignitarissen en dieven,
en haar treinverkeer zo stipt,
hangt maar aan een zijden draad.
Wanneer die wordt doorgeknipt
weet ik niet of zij bestaat.

Wanneer ik mijn ogen sluit
hoor ik enkel nog geluid
maar als dan de slaap zich meldt
blijven de schapen ongeteld.

En zelfs dat weet ik niet zeker
want er is daar oog noch spreker.


ontrijmd


Heel de wereld met haar bergen,
reuzen, rovers en soldaten,
residenties en paleizen,
lilliputters en prelaten
en haar spoorwegboekje
hangt maar aan een zijden draad.
Wanneer die wordt doorgeknipt
weet ik niet of zij bestaat.

Wanneer ik mijn ogen sluit
is er slechts nabije verte
maar als dan de slaap zich meldt
smelten wetten en wat geldt.

En ook dat weet ik niet zeker
want er is daar geen getuige.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten