maandag 16 juli 2012

Gereed.

Zoals ik de wereld zie
is zij reeds een relikwie:
een reservoir van energie
vol verveling en magie.

Ik zat laatst in een koffieshop.
Op de tafel stond een kop
met wat lipstick aan de rand
en een natte onderkant.

Op de hoek lag nog een krant
en daarnaast mijn hand
moeiteloos gereed
zonder dat het ertoe deed.

In mijn geest wat flarden
die mij soms wat sarden.


gedeeltelijk ontrijmd



Heel de wereld die ik zie
is een grote relikwie:
als een rol biscuit
rolt zij over tafel.

Laatst nog in een koffieshop
lag er naast een krant
kalm en stil mijn hand.
Zonder speciale reden
was hij daar beland.
Ik keek naar beneden
langs wat tranen die daar gleden.

Want ik was ontroerd
door een bibberende hond:
daardoor biggelde het zout.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten