woensdag 18 juli 2012

Erflater.

Ik zit klem en ben gevangen
tussen plannen en belangen,
fantasiƫn levensgroot,
stuivend dons en zinkend lood.

Met problemen opgescheept
en verwachting doorgestreept
moet ik blijven tot de dood
mij uit lijf en leden stoot.

Hierin heb ik heel geen zin
maar ik zit er middenin.
Nutteloos is mijn verweer
dus leg ik mij er maar bij neer.

Dan pas ben ik hiervan vrij
als dit vergaat met mij erbij.


gewijzigd: 


Zanger.

Ik ben volledig ingesloten
door mijn plannen en belangen,
mijn geboorte en mijn dood,
stuivend dons en zinkend lood.

Ik heb de hele tijd tien vingers
en kan slechts denken in de tijd.
Zonder onderscheid
drukt mijn lijf tegen de aarde.

Ik kan wel wat bedisselen
maar mij niet verwisselen
met de heerser op de troon.
Ik ben gevangen waar ik woon.

Ik kan de bordjes niet verhangen
maar wel zingen deze zangen.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten