maandag 2 april 2012

Lichtbundels. *)

Een blauwe en een gele flits
vormen samen groen.
Zo krijg ik ook oranje, mits
ik geel bij rood wil doen.

Wat dus hieruit blijkt
is dat wat zelfstandig lijkt
gevolg is van faktoren
en uit versmelting werd geboren.

Gaan eens de kleuren weer uiteen,
verdwenen is het fenomeen!

Wellicht geldt dit dan ook voor mij
met al mijn toebehoren:
Op dit moment hoor ik erbij
maar zal straks weg zijn als tevoren.

Wat zo makk'lijk kan vergaan
kan dus ook opnieuw ontstaan!


*):  OM YE DHARMA HETU-PRABHAVA HETUM TESHAM TATHAGATO HYAVADAT TESHAM CHA YO NIRODHA EVAM VADI MAHASHRAMANAH SVAHA

Over die ervaringen die uit een oorzaak voortkomen heeft de Tathagata gezegd: "dit is hun oorzaak en dit is hun voleinding". Aldus onderwijst de Grote Sramana.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten