zondag 20 september 2015

Meesteres.


Jij werd tot mij gezonden
en hebt mij ook gevonden:
een wrak in zak en as
dat in verwarring was.


Je hebt in mij ontstoken
een vlam die niet meer dooft.
Je hebt mijn hart gebroken
maar mij het licht beloofd.
Nu mag ik gaan verwachten,
op dagen en in nachten,
te vallen uit mijn slaap,
deemoedig als een schaap.
Je bent mij aan het testen.
Dat mag ik niet verpesten
maar moet nu ondergaan
het wijken van mijn waan.
Dan gaan mijn ogen open.
Je kwam naar mij gelopen
om strikken te ontknopen.
Op inzicht mag ik hopen.
Ik heb dit lang miskend
maar weet nu wie je bent:
een wezen vol genade
maar word jij ook mijn gade?
De keuze is aan jou.
Voorlopig is er kou
waarin ik zit te grienen
maar graag wil ik jou dienen.
Mijn eer kan mij niet schelen
dus geef me je bevelen
en leer me elke les:
jij bent mijn meesteres!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten